Flexwerken op kantoor, thuiswerken, in de bouwkeet bij het project, bij de klant aan de keukentafel. Het kan allemaal, of het zou allemaal moeten kunnen als de corporatie dit faciliteert. Nieuwe technologische mogelijkheden leiden tot nieuwe vormen van samenwerken en klantcontact.
Klanten bezoeken de corporatie minder vaak, ze gebruiken zelfbedieningsportalen. De baliefunctie bij de corporaties neem langzaam aan af, contact maak je daar waar je bent.
Technologisch gezien worden we overladen met 'nieuwe' systemen. Mobiliteit wordt aangejaagd door smartphones, tablets en hun nieuwe mogelijkheden. WiFi, de betere beschikbaarheid van mobiele netwerken en laagdrempelige toegang tot deze functionaliteit versterkt dit.
De corporatiemedewerker krijgt in de komende jaren met de nodige verandering te maken. Innovaties die hun bijdrage moeten leveren aan een excellente dienstverlening en financierbaarheid van de organisaties. Mobiliteit draagt daar indirect aan bij door ondersteuning van nieuwe huisvestings- en werkplekconcepten, toepassingen en/of apps die processen op klantlocatie ondersteunen.